
Тим Кели, президент и главен изпълнителен директор на National Geographic Ventures (NGV), обяви създаването на National Geographic Music and Radio (NGMR), чиято цел e да достигне до хората и да ги вдъхнови чрез музиката и радиопредаванията да се грижат за планетата.
Кели обяви и назначаването на светилото в бранша Дейвид Бийл за президент, отговарящ за музикалните компании, разпространението и радиопрограмите. Марк Баумън, понастоящем вицепрезидент на отдела за целеви програми на National Geographic, ще заеме поста изпълнителен вицепрезидент и ще оглави инициативите за радио- и видеопродукции.
NGMR стартира в сътрудничество с няколко разпространители, в т. ч. Clear Channel, Salem Communications и NPR.
NGMR ще разпространява и популяризира музика чрез всички медийни платформи на National Geographic, вкл. National Geographic Channels, National Geographic Films, National Geographic Giant Screen Films и National Geographic Kids Entertainment, както и чрез своите списания и цифрови медии.
Освен програмни схеми и музикален подбор, NGMR ще следи и проектите на най-популярните изпълнители в момента, които са активно ангажирани с културни и екологични проблеми. Изпълнения на музикантите и подробни интервюта ще се заснемат в HD формат и ще се разпространяват чрез NGMR, която предлага на изпълнителите нов начин за популяризиране и разпространение на тяхната музика, посредством големия брой платформи на National Geographic.
Джак Джонсън, Бен Харпър и Питър Гейбриъл са част от изпълнителите, с които NGMR си е сътрудничил до момента.
NGMR ще работи в следните седем основни области:
Услуги, свързани с музикален надзор - ръководство на музикалните проекти за всички отдели на National Geographic, в т.ч. игрални филми, филми за голям екран и детски програми;
Събития на живо - вкл. изпълнения на едни от най-добрите световни музиканти;
WorldMusic.NationalGeographic.com - потребителски музикален сайт, предлагащ 99% MP3-ки, мултимедия, горещи музикални новини и музика, избрана от известни диджеи.;
Радио - радио програми и HD/Интернет канали;
Звукозаписен лейбъл - инвестиции в нови проекти в три насоки: музика на различни изпълнители, музика към филми и детска музика;
Издаване на музика - управление на активите от издаване на музика на Дружеството, представляване на авторски права за над 12 хил. продукта;
Музикална телевизия - управление на музикални програми за National Geographic Channel.
Според Кели, "National Geographic Music and Radio ще привлече слушатели с интересни дискусии и звук и ще предложи на изпълнителите и специалистите, които имат интерес към световната култура и опазването на околната среда, възможност да допринесат за осъзнаването на значими проблеми.
Опитът на Дейвид в работата със световни музиканти и впечатляващите му достижения в интегрирането и разпространението на мултимедия са от първостепенно значение за успеха на новата компания. Щастливи сме, че Дейвид Бийл я оглави, а Марк Баумън е в екипа й."
Музикалният отдел вече работи на пълни обороти, създавайки музикални програми за различни отдели на National Geographic, за филми като "Арктическа приказка" и "Морски чудовища - едно праисторическо приключение" и телевизионни сериали като "Домашното кино на мама Мирабел".
Според Бийл "музиката е неделима част от историята и културата и кара географията да оживява. Изумителният ентусиазъм около пускането на сайта World Music показва, че потребителите се запознават с разнообразни култури чрез музиката. С различните ни компании ще можем да създадем емоционална връзка между слушателите ни и планетата."
Наскоро Бийл работи с National Geographic по успешното пускане на WorldMusic.NationalGeographic.com. Като президент на Palm Pictures, Бийл бе начело на творческите отдели на Palm, сред които тези за филми, DVD, интерактивни технологии и списания. В Palm, съвместно с председателя Крис Блакуел, той ръководеше приемането на мултиплатформна стратегия за развитие на търговски брандинг ниши и издаване на някои от водещите заглавия в областта на аудиовизуалните развлечения.
Преди да стане президент на Palm, Бийл е заемал разнообразни длъжности: от главен изпълнителен директор на компания за Интернет технологии, която е печелила награди, до композитор на филмова музика и барабанист на изпълнители като Мадона, Питър Гейбриъл, Джо Кокър и Джулиън Ленън. Най-прочутото му изпълнение в музика към филм е създадената заедно с Лари Мълън-младши и Адам Клейтън от U2 тема от "Мисията: Невъзможна", която е номинирана за Грами.
Бауман, който 15 години е бил продуцент на телевизионни програми и новинарски емисии, е носител на голям брой награди за телевизионна и печатна журналистика, в т.ч. една награда "Еми" и 12 награди "Златен орел".
В последни години е организирал международен филмов фестивал за National Geographic и е ръководил създаването и рекламата на някои от най-популярните сериали на National Geographic Channel. Преди да се присъедини към National Geographic, Бауман, който владее испански, руски, чешки и италиански, е работил за ABC в Източна Европа и Латинска Америка, където дълги години е отразявал случващото се в Багдад и на Балканите.